Wednesday, August 24, 2011

Filled Under:

jenis - jenis Syaitan



Tahukah anda syaitan al setan ni bukan sekoq tapi ada 9 jenis syaitan kesemuanya tidak termasuk diri sendiri yang memang berperangai syaitan. Walau bagaimanapun, aku percaya setan hari ni dah tak payah bersusah payah nak hasut manusia sebab nafsu dalam diri manusia dah lebih dimanjakan sangat. Jadi jangan terkejutlah kalau korang rasakan bulan ramadhan dengan bulan-bulan yang lain sama sahaja..

1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. WathiinPergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awanMenghasut sultan/raja/pemerint ah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/ kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. HaffafBerkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).

5. MurrahMerosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalamkeseronokan dan glamour etc.

6. MasuudDuduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.



7. Daasim Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga (suami isteri bercerai-b erai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbang an menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. WalahaanMenimbul kan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. LakhuusMerupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari

0 comments:

Post a Comment

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright @ 2013 wArDaTuL hAmRa' SiTe... (^^).