Monday, December 13, 2010

Filled Under:

Penemuan Bahtera Nabi Noh a.s

Kisah penemuan Bahtera Nabi Noh a.s sudah menjadi bualan sejak tahun 1960 an . Ia bukan perkara baru .Ia juga menjadi salah satu bahan yg popular bagi blog-blog di Malaysia dan juga di seluruh dunia .


Di manakah lokasi penemuan Bahtera Nabi Noh a.s yg kisahnya ada di kitab -kitab suci semua agama di dunia ini ? . Bahtera ini telah ditemui di tebing puncak Gunung Ararat bersebelahan Gunung Judi seperti yg dirakamkan di dalam Al Quran . Buat pertama kali tiada satu agama pun di dunia ini yg membantah kisah ini dan mengatakan ia adalah rekaan agama-agama yg tertentu .


Puncak gunung Ararat ini diselaputi salji seperti gunung Fuji di Jepun . Gunung Ararat ini terletak di sepadan Negara Turki . Di bawah kaki gunung ini adalah kawasan puak Kurdis iaitu anak cucu cicit asal Nabi Noh a.s yg enggan berpindah ke daratan yg lain seperti yg di lakukan sebahagian anak cucu cicit yg lain .



Gambar lebih dekat lokasi Bahtera Nabi Noh a.s dari angkasa ....Dikhabarkan foto -foto ini pada mulanya diambil oleh pesawat pengintip USA dan diklasifikasikan sebagai RAHSIA tetapi sudah tidak menjadi rahsia . Mereka cuba menenggelamkan kisah-kisah seperti itu semata-mata menggelakkan manusia yg beragama Islam mendapat kesegaran Iman dan bertambah keyakinan diri terhadap Allah s.w.t.

Bahtera Nabi Noh a.s yg diperbuat dengan kayu yg spesisnya sudah pupus di dunia sejak ribuan tahun dahulu amat memeranjatkan manusia ,ketika itu barulah mereka "buka mata" dan membuat beberapa pembetulan sejarah . Manusia zaman mukjizat Al Quran ini yg lupa akan asal usul dari mana terbitnya teknologi itu mula mengiktiraf manusia zaman yg mereka gelar manusia ZAMAN BATU sebagai manusia yg sama LEVEL dengan mereka kerana dapat mereka cipta suatu BAHTERA BERCIRI moden seperti kapal selam yg wujud zaman kini .



Cuma bezanya bahtera Nabi Noh hanya mampu beroperasi di dada lautan berbanding kapal selam yg mampu beroperasi di dalam lautan . Selain penemuan Bahtera yg besar itu mereka menemui juga lampu -lampu bateri ! disekeliling bahtera . Wahai manusia sesungguhnya ilmu itu adalah milik Allah termasuklah ilmu teknologi ... Rasul adalah manusia yg paling dekat disisi Allah s.w.t sudah tentulah mereka akan dikurniakan ilmu-ilmu itu untuk memakmurkan bumi milik-Nya . Sesungguhnya sejak Nabi Adam a.s manusia hidup secara bertamadun tidak seperti gambaran orang barat yg manusia masih belum lagi mampu berbahasa dan tidak mempunyai otak yg bijak . Ketahuilah Nabi Adam adalah seoarang manusia yg paling berpengetahuan di ALAM ini sehingga dapat mengalahkan pengetahuan para malaikat di langit .


Selain ke Timur Tengah, cubalah ke SCHAGEN, Belanda: Masuk dan jelajahilah bahagian dalam Perahu Nabi Nuh AS. Seorang rakyat Belanda, Johan Huibers, membangun Replika Perahu Nabi Nuh AS sendiri bersama dengan ukuran-ukuran detail seperti dijelaskan dalam Kitab Injil (Al-Qur’an tidak bicara detail ttg perahu Nuh, hanya menjelaskan kisah penolakan umatnya, tenggelamnya dan pelajarannya yang harus diambil-wallahualam).
Ternyata, Perahu itu memang sangat besar… ukurannya sepertiga lapangan bola sepak. Terbayang bagaimana dulu gelombang banjir yang sangat besar dan menakutkan dan umat Nabi Nuh dan ratusan pasang binatang berada didalamnya: zirafah, gajah, singa, buaya, kuda belang dan lain-lain.
Di dalamnya juga di set satu ruangan teater besar untuk 50 kursi dimana pengunjung boleh duduk menonton filem kisah tenggelam dan penemuannya. Banyak pemgunjung merasa terpukau apabila berada di dalam nya. Bayangkan pada waktu itu bagaimana nabi Nuh AS membina kapal sebesar itu banyak cabaran dilalui dengan bantuan Allah SWT semuanya berjalan lancar.





terkinibersama.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright @ 2013 wArDaTuL hAmRa' SiTe... (^^).