Thursday, December 22, 2011

Filled Under:

(episod 1): semoga usaha kerdil ini dapat membuka mata yg tertutup dari tidur yg berdengkur

salam... saya pernah menyampaikan isu ini di sebuah laman sosial dahulu. 

maaf kerna saya terlepas pandang untuk menyampaikan isu ini ke blog. 

diharap dapat mmberi pengajaran & menaikkan semangat jihad umat islam untuk 

menentang Al-Masih Dajjal kelak. Apa yg penting pengajaran yg terdapat dr dialog ini ... 

rancanganmereka sudah 97 % berhasil ..... apa yg belum disiapkan menurut pendapat saya 

ialah rancangan untuk menjadikan manusia ini di bawah satu dunia ,satu nilai mata wang .

satu pasukan tentera dan yg paling mengerikan ialah satu tuhan yg bermata satu !!! 

.........wallah a'lam



 Dialog Muslim dengan Bishop 1
Pernahkah anda mendengar tentang The Last Pope, Pope Roman Peter II, Cantus, Benidictine Order? Di sini saya ingin berkongsi cerita daripada
seorang pembaca blog rakan
seperjuangan. Diharap dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat membuka mata kita tentang apa yang sebenarnya sedang terjadi pada masa sekarang.
Ini adalah ulasan awal oleh EFERY HOLY WAR ..Seorang Blogger ..(para pembaca sekiranya hendak merujuk dialog yg asal rujuklah blog EFERY HOLY WAR ..saya ada senaraikan di ruangan link PENGKAJI DAN PEMIKIR ) .blognya bernama RISE OF ISLAM.
- Saya meminta izin untuk memaparkan dialog itu di blog ini , seterusnya saya akan membuat sedikit ulasan ... oleh Blogger Tanya-ustaz.blogspot.com
-tetapi buat masa ini saya paparkan dialog yg asal dan diulas oleh Efery -Holy War
--------------------------------
Kisanya bermula begini....
2 minggu yang lepas semasa saya di New York,terjadi satu peristiwa yg telah membrainwash kan saya,cerita nya macam ini…..
semasa saya dan pak cik bersiar-siar di Kota selepas singgah di sebuah kedai, pak cik telah tercicir barang yg telah dia beli,saya pula menunggu dia di kereta tiba-tiba , terasa hendak buang air besar pula ..tak tahan giler,saya cuba hendak cari tandas , apabila saya tanya pada orang ,dia beritahu ada di situ ,balon sajalah..gereja pun gereja la tumpang berak jer..

rupa-rupanya gereja tu ada mengadakan satu ceremony,ada sebahagian orang yg memakai jubah dan topi segitiga,tengok air muka macam Yahudi laknat sahaja…lantak lah.Bila sampai rumah pak cik aku, orang yang pakai jubah setan tu ,rupa-rupanya jiran sebelah ..selang 2 rumah saja .2 minggu aku memerhati dan bertegur sapa dengan orang ni…tidak ada apa- pun yang luar biasa kehidupannya seperti orang biasa saja..sampai lah satu topik perbualan itu…


  • aku : saya ada nampak pak cik di gereja tu, tak nampak macam sembahyang,macam majlis konvo je..ada apa sebenarnya ?
  • jiran: oh! yg tu…memang majlis konvo utk paderi baru..orang yg berjubah putih tu JESUIT PRIEST
  • aku: siapa tu .. bunyi macam best jer?good looking…macam educated jer
( jiran aku senyum sampai ke pipi,macam nak ketawa tapi tidak jadi ketawa )
  • jiran: hmmm…org islam,1000 org ulama baru bersamaan dgn seorang JESUIT PRIEST.
  • aku: apa pasal pula?
  • jiran : org yg pandai, hebat yg ada nama semuanya ada di depan mereka seperti professor,doktor dll..dgn kata-kata yg hebat penuh ilmu dan fakta dan teori yg hebat-hebat , tu adalah perbualan harian kami 700 tahun dahulu …kemudian kami membuatkan bagaimana mahu hasilkan orang yg seperti professor,doktor dan mereka semua tu…
  • Sambungnya lagi ....kebijaksanaan mereka tidak akan lari dari tujuan ilmu itu kami hasilkan ...seluas mana pun ia berkembang ia sebenarnya di bawah tujuan kami ,cuma mata mereka melihat ia berubah-rubah .
..saya akan sambung lagi perbualan ini..saya berhenti di sini sebab saya hendak tanya ada sesiapa yg arif boleh tak tolong jelaskan pada saya kata-kata jiran saya tu
(jiran saya tu sebenarnya seorang bishop roman katolik yg memang ada link dengan organisasi dengan gereja Vatican City di Rome.)
------------------------------
Ulasan Efery
Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah itu Jesuit. Jesuit adalah satu aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik ataupun disebut Gereja Rom... Aliran ni pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik lebih-lebih lagi Jesuit adalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepada Iblis Laknatullah dan rakan kongsinya Dajjal Laknatullah. Ini kerana Jesuit adalah antara elemen penting dalam membangunkan plan besar New World Order yang termasuk di dalamnya Freemasonry dan Zionis Antarabangsa. 
------------------------------------
saya sambungan perbualan itu…….
  • aku; tapi kan…bukan kah universiti dengan gereja tu berasingan, tidak bercampur organisasinya?…lagi pun macam mana pula paderi-paderi ini boleh transfer ilmu..tidak ada nampak pun paderi jadi lecturer di mana-mana universti di dunia ni…di kampung saya Malaysia lagi la tidak ada …paderi di Malaysia kerjanya sembahyang saja kan…
  • jiran; masa pra-kemerdekaan wilayah-wilayah jajahan Eropah seperti kamu….pemimpin-pemimpin kamu yg memperjuangkan kemerdekaan itu telah belajar dengan orang kami .cuba kamu perhatikan cendekiawan,ahli falsafah,ilmuan yg nama-nama mereka terpahat di dinding -dinding sekolah itu …apa yang guru-guru kamu kata kan pada waktu itu?
  • aku; apa yg saya ingat la mereka itu semua yg geliga kepala otaknya ,mereka tu pengasas ilmu dan mereka itu jadi macam itu sebab wujud perasaan ingin tahu yg sangat mendalam dalam jiwa mereka .
  • jiran; Saya pasti apa yg awak katakan itu mesti tercetak di buku-buku teks sekolah
  • aku; betul….maacammana pakcik tau ni?
(peh…dia seperti hendak ketawa tetapi tidak macam ketawa )
  • jiran; pejuang kemerdekaan lah yg bawa nama mereka supaya di kenalkan kepada kanak-kanak lagi supaya mereka mengagumi anak murid kami
  • aku; kenapa gereja nak mereka respect dengan cendekiawan-cendiakawan barat?… macam pak cik kan ahli gereja,kenapa tak letak nama pak cik saja kan senang..pak cik juga yg glamour nanti…
  • jiran; kami tak nak mereka tahu ilmu-ilmu yg diajar dari sekolah hingga universti tu adalah ilmu kami..kami reka keadaan yg menampakkan ilmu itu muncul secara sepontan ,kami mahu mereka rasa ilmu itu seolah-olah bukan datang dari kebijaksanaan agama .
  • aku; ish…betul juga,masa saya sekolah dulu pun saya rasa seperti semua orang mampu kalau ada sifat ingin tahu..cikgu sekolah yg ajar.
  • jiran; sifat ingin tau tu sebenrnya tidak wujud dalam diri cendekiawan barat…kami yg rancang supaya anda berfikir seperti itu ..masakan manusia sedunia yg pelbagai kaum dan agama mahu belajar ilmu di universiti jika mereka tahu ia adalah perancangan geraja.
  • aku; bunyi nya macam geraja ada kaitan dengan zaman penjajahan Eropah ke atas seluruh dunia macam British,Belanda,Sepanyol,Prancis dll…betul ke?
  • jiran; BETUL….
(maaf..aku terpaksa rahsiakan nama bishop ni,sebab aku telah berjanji tidak akan beritahu sesiapa kalau dia sudi cerita pada aku..utk keselamatan aku juga….)
ada sesiapa yg boleh terjemahkan apa kata -kata jiran aku tu .....
-------------------------------------------------------
Ulasan Efery
Sebenarnya apa yang dikatakan oleh Bishop itu adalah Protocol Of Zion No. 4 dan Protocol Of Zion No. 9
                     
Protocol Of Zion No. 4
It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.
 Protocol Of Zion No. 9We have fooled, bemused and corrupted the youth of the 'Gentiles' by rearing them in principles and theories whick are known to us to be false although it is that it is that they have been inculcated.
Contoh yang paling mudah di sini. Mereka telah memperkenalkan Teori Darwin yang bertentangan dengan agama. Insya Allah saya akan detailkan lagi Protocol Of Zion di masa akan datang.---------------------------------------------
sambungan perbualan….
  • Aku; pak cik dari tadi asyik cakap “kami yg rancang….kami yg rancang” Haa….sekarang ni pak cik katalah yg semua universti di dunia ni gereja yg punya…apa bukti? …setakat cakap semua orang pun boleh…
(sepatutnya jiran aku ni paling tidak pun ada sedikit rasa tercabar…tapi raut muka dia sikit pun tak ada rasa tergugat,malah pandang aku dgn perasaan kesian…bengang betul aku)
  • Jiran; ada pada satu hari tu di sebuah dewan,ada ramai org,dari pemimpin,org Kenamaan hinggalah ibu bapa,keluarga dan kawan-kawan datang utk ucapkan Tahniah,berkongsi kegembiraan,kesyukuran kerana nendapat Segulung ijazah…mereka bergambar bersama,memegang ijazah dan Bunga di dada sambil melontar topi di awan dgn teriakan puas…
  • Aku; jadinya kenapa?
  • Jiran; Jubah yg mereka pakai itu adalah pakaian kami .. seluruh dunia telah mengenakan jubah kami dgn perasaan mereka begitu syahdu penuh bangga…mereka telah menjadi waris kami tanpa kami perlu wujud di depan mereka ...malah mereka berebut-rebut melayakkan diri ke majlis itu
(jauh di benak aku memang kita ni kena diperbodoh-bodohkan je dengan Yahudi, ni…jubah tu memang sama,Cuma modified sikit jer)
  • Aku; ah….kalau saya graduate nanti saya tak mahu pakai pun jubah tu..
( tapi kalau tak pakai jubah tu pun tetap sama jer…tak ubah apa pun,belajar jugak ilmu dia)
  • Jiran; kalau mampu,silakan….Setiap seorang menentang jubah ini ,akan ada 1000 lagi yg akan menyarung jubah ni ,Mereka yg mengidamkan majlis inilah yg akan mempertahankan nya sendiri ..kami tidak perlu buat apa pun
  • Aku; gereja juga yg rugi…org Islam semakin banyak yg pandai dan boleh bersaing….
  • Jiran; Sudah lama kami menanti orang Islam berkata seperti itu ..bukannya mudah ,beratus tahun kami usahakan ..semakin ramai orang Islam memakai jubah kami ,semakin banyaklah terlucutnya jubah MUHAMMAD
  • Aku : Pak cik silap ni…..makin banyak institusi pengajian Islam di dunia ni, di kampung saya Malaysia pun banyak…
  • Jiran; awak tertinggal suatu ayat…. DAN ISLAM YANG UMATNYA SEMAKIN HANCUR..dan saya juga terlupa nak bertanya kepada awak sesuatu…
  • Aku; apa dia?
  • Jiran; Sekiranya ilmu yg kami lepaskan dari diri kami itu suatu kebajikan ,mengapa tidak kami sahaja kami ajarkan kepada kaum kami sahaja dan membiarkan kamu mentadbir wilayah sendiri mengikut kesukaan kamu selepas diberi kemerdekaan?

(pergh!!..terkedu aku dibuatnya …tarik nafas panjag-panjang ..killer punya soalan…aku diam seribu bahasa…)
  • Jiran; Tidak perlu jawab….LIDAH KAMU DAN HURUF-HURUFNYA TIDAK LAYAK SEBAGAI JAWABNYA.
( jiran aku ni boleh tepuk bahu dan gosok-gosok bahu aku…suruh aku bertenang pula)
(kalau kamu nak tau..bishop ni hidupnya sangat sederhana,macam orang kampung…tapi pegang banyak rahsia ….berbeza dgn freemason dan illuminati yg hidup berkuasa dan mewah..adakah penampilan berkuasa dan mewah ni sbg cover line supaya org tidak akan sangka Paderi-paderi Jesuit ni sebenar boss?and the bishop as the big boss?…tak berani aku nak tanya, mengelak kena bunuh je…tlg aku explain kata-kata dia yg selalu berkias-kias tu ..)

----------------------------------------------------
Ulasan Efery
Jubah Graduasi
Pernahkah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang dilakukan oleh orang lain tanpa sedikitpun menyedarinya. Rasullulah pernah bersabda:
“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.
Bermaksud : Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka) (iaitu kaum berkenaan).


--------------------------------
Sambungan perbualan……
  • jiran; saya sangat gembira dengan cara org Islam memahami AL-QURAN.mereka membaca dengan suara yg merdu,kemudian MENDAPAT PINGAT…kami tidak memberi pingat kepada pembaca injil.
  • Aku; betul ke paderi-paderi jesuit,bishop pernah baca AL-QURAN dan mereka menghafaznya? Saya pernah dengar yg gereja mengkajinya…..tapi semua ke macam org islam mengkaji?…tak mungkin semua…betul tak ?
(jiran hanya senyum dan mengangukkan kepala sahaja dan termenung jauh…)
  • Jiran; pertama kali kami berkenalan dengan Al Quran selepas Muhammad di ambil tuhannya dan kami baca dengan telinga ,selepas itu Salahuddin mati , kami membaca dengan mata ,lidah ,hidung ,tangan ,kami dan kulit ….
  • Kami buka halaman pertama ,kami baca kemudian kami datang kepada dunia dan hasilkan nya...
  • Kemudian kami buka halaman ke 2 ,kami baca ..kemudian kami berkata ...oh macamni kehidupan manusia diciptakan tuhan ..kita perlu lakukan sesuatu ...kami datang kepada dunia dan hasilkan
  • Kemudian kami buka halaman ke 3 ,kami baca ..kemudian kami berkata alamak ..tuhan buat begini pula !! kita tidak boleh biarkan ,kita mesti buat sesuatu ..kami datang kepada dunia dan hasilkannya ...begitulah sehingga halaman yg terakhir... dan siapakah kamu orang Islam pada hari ini !?
  • Kamu melihat dunia yg kami hasilkan tadi kemudian kamu datang kepada Al Quran kemudian kamu berkata " Apa ayat yg aku nak guna dan tampal bila aku berhujjah di depan orang nanti ...ayat ini boleh lah ..Kamu datang kepada dunia kemudian berkata " Lihat dunia telah berlaku seperti ini ..seperti itu ..cuba rujuk ayat ini ..hadis ini
  • Kemudian kamu dengan bangga berkata "Inilah janji tuhan yg ayat Al Quran dijamin tidak akan berubah . Padahal kami sengaja membiarkan tulisan pada kertas itu kekal ,kemudian kami berpura -pura hendak mengubah tulisan dan berpura-pura gagal supaya kamu berkata "Inilah janji tuhan Ayat Al Quran tidak berubah
  • Sungguh bijaksana orang Islam ..janji tuhan disangkanya tulisan -tulisan ..membuatkan raja mereka berkuasa ke atas agama dan adat sahaja telah menyebabkan rakyatnya berharap dengan dakwat dan pena dan pada hari ini mereka berlaga dakwat siapa yg lebih pekat ...pena siapa yg lebih berkilat ... teramat besarlah jasa zaman penjajahan kepada tuanya ..yang teramat mulia Paus
  • Aku; sedap je pak cik cakap…..kalau orang-orang pak cik tak ubah tulisan pun,orang-orang kami al-hafiz dan al-hafizah sememangya dah hafaz spenuhya AL-QURAN dan terjemahanya…..yg ni pun bukan janji TUHAN ke?
  • Jiran; Hafazan mereka hanyalah tulisan -tulisan ..apabila kamu bertanya Al Quran kepada mereka ..ingatan mereka kembali menjadi tulisan semula ….
(jiran hampir ketawa,tapi cepat-cepat dia tutup mulut dgn tangannya,dengusan hidungnya dan matanya berlinang hampir gugurkan air mata…seperti merasakan kebodohan umat Islam betul- betul menggelikan hatinya….dan aku rasa sangat malu bila dia reaksi dia macam ni….)
  • Jiran; maafkan saya….tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya…pergi lah uji mereka
  • Aku ; tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepasSalahudin mati(wafat)…gaya pak cik cakap “BERKENALAN DGN AL-QURAN selepas MUHAMAD DI AMBIL TUHANNYA” tu…seolah-olah orang pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu..tak paham la saya…
  • Jiran; Sangatlah sukar untuk mengetahui rahsia Al Quran tanpa Muhammad ,kami sempat belajar dengan memerhati kan kawan-kawannya sahaja ,mereka begitu sebut menawan dunia ..hampir suku dunia di bawah tapak kaki Islam .
  • Waktu itu kami masih di padang pasir ,tiada tanah lagi untuk kami berdiri ,kerana terlalu sibuk berperang mereka telah cuai ..kami membawa diri sehelai sepinggang meninggalkan tanah yg kami cintai
  • Lalu kami menemui suatu bumi yg tidak pernah kami bayangkan sebelum ini ,bumi yg subur dengan tumbuhan ,sungai yg mengalir deras dan sangat sejuk dan ada benda putih turun dari langit
  • Kami menemui suatu kaum yg sama kulit dan wajahnya seakan kami dan kami seperti kami pernah lihat dahulu ,tapi kami lupa ..dan alangkah terkejutnya kami ,kaum itu menyembah Isa !!! Ya Isa yang kami bunuh dahulu ....

BERSAMBUNG ................

nantikan smbungnnya.... Dialog Muslim dengan Bishop 2,3,4,5 & terakhir...

# sumber : blog tanyalah ustaz

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright @ 2013 wArDaTuL hAmRa' SiTe... (^^).