Thursday, December 22, 2011

Filled Under:

(episod 3): semoga usaha kerdil ini dapat membuka mata yg tertutup dari tidur yg berdengkur

sambungan dari episod 2...

Kami tidak perlu mempertahankan barangan buatan kami apabila Muhammad ingin menghancurkan ..tetapi lihatlah ! mereka yg akan mempertahankan nya sendiri ..maka tercabutlah syahadah dari roh mereka ....
Inilah petikan dialog siri 2 yg lepas dan pada kali ini saya akan sambung lagi dialog mereka itu
...tetapi sebelum itu kita dengan komen Efery ....
--------------------------------------
Lihatlah manusia zaman sekarang. Apa yang dikejar oleh mereka? Kemewahan dan kesoronokan semata-mata! Saya tertarik dengan kata-kata dari Bishop tersebut:
Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar maka Muhamad mengingati kawan-kawanya akan perkara -perkara yg kecil ( zarah) ,dan kerosakkan sekecil zarah telah berlaku kepada Islam sedetik selepas Muhammad di ambil tuhannya .
Kerana tuhan Muhammad menghitung pahala dan dosa sekecil zarah dan ikatan zarah-zarah ini boleh menjadi loggar dengan di hentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan …
Maka dari sekecil zarahlah kami membina dunia ini ..dan selebihnya Lucifer yg akan menguruskannya
Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.
1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.
2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.
3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.
5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, dan ia sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.
6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal nij juga mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. soya juga ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.
Secara kesimpulannya para kafir agen dajal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua.
Firman Allah:
Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.
(Al-Baqarah, 168)

Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.
(Al-Maidah, 88)
Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.
(an-Nahlu, 114)
-------------------------------------------------------
Sambung kembali dialog ...............
  • Aku; pak cik ni dari tadi asyik cerita tentang kehebatan org-org pak cik je…tak kan tidak ada perkara-perkara yg merisaukan pak cik….org kristian banyak masuk Islam kan…Tak kan pak cik tidak risau..tak kan gereja buat tidak tau jer…
  • Jiran; Sedangkan Umat Islam sendiri hilang Islamnya yg sebenar ,ini kan pula yg baru masuk Islam .. Ya.. raja kami Paus Papa Benedict pernah bagi tahu saya bahawa kami akan menemukan Muhammad sebelum dia berjaya menemukan kami kepada khalayak ramai
  • Aku; tapi.. org Islam percaya Imam Mahdi akan dilantik dan kemudian melaksanakan misinya
  • Jiran; Bagaimana jika saya kata dia tidak tahu siapa dirinya ,dia mengetahui kebenaran dan melaksanakannya hanya kerana perasaan tanggungjawab ,perlantikannya sebagai Muhammad itu kerana menandakan usahanya telah berhasil dan bukan baru bermula
  • Aku; kenapa dia berjuang pada waktu dirinya belum dilantik,selepas dilantik tidak boleh berjuang ke?
  • Jiran; Inilah yg merisaukan kami ,Al Quran dan Muhammad yg terdahulu ,tidak akan menipu tetapi ada sedikit helah yg disembunyikan drp kami ,mana mungkin dengan mudah berkata dia muncul dan dilantik ..kalau begitu senang-senang saja menemuikannya ..para Benedict ada cakap Muhammad kali ini berbeza dengan Muhammad terdahulu ,ulama'-ulama' anda dibiarkan hidup kerana Muhammad sedikit pun tidak menyerupainya dia ..Muhammad kelihatan seperti penjenayah ,orang yg melakukan kesalahan tetapi sebenarnya dia membawa kebajikan ...sedangkan kami seperti orang baik yg memperjuangkan nasib kamu .
  • Ya ...kerana dia tidak mahu kebenaran tertanggung di bahunya ,kamu tidak akan menemui sebarang huruf -huruf abjad-abjad dan ayat-ayat dalam usahanya .
  • Aku; ….Habis tu siapa pula yg akan ikut Imam Mahdi?macam mana nak tahu keadaannya ?
  • Jiran; kalau kamu mahu tahu ..kamu datang kepada sesiapa sahaja kemudian ceritakan kebenaran kepada mereka ,selepas kamu mendapat tempat di hati mereka ..mereka akan mengatakan kamu adalah orang-orang baik dan kata-kata kamu yg paling benar …oleh itu kebenaran tertanggung di bahu kamu ,mereka melihat kamu ..nama kamu .
  • Kemudian kamu bersikap buruk lalu perlihatkan sahaja ragam mereka ..mereka akan mengatakan kamu adalah orang yg paling jahat ..dan kata-kata kamu adalah paling dusta ..mereka melihat kamu..nama kamu …
  • Mereka adalah orang yg paling lemah kerana mereka memerlukan kebaikan kamu untuk membuat keputusan sama cerita kamu benar atau dusta . Orang yg gagah tidak memerlukan kebaikan untuk memutuskan sesuatu itu samda baik atau buruk dan tidak memerlukan kejahatan untuk memutuskan sesuatu itu dusta .
  • Mereka ini adalah orang-orang yg akan menyertai Muhammad "permata yg hilang dari tangan orang Mukmin akan kembali semula kepada tuaannya kerana mereka orang yg sudi menerima nya tidak kira bagaimana ia datang ..dan mereka adalah orang-orang yg benar -benar yakin kebenaran adalah milik tuhan dan Muhammad hanya sebagai penyampai
(Jadi …selepas jiran aku cakap seperti ini aku pun ‘test power’ la kebenaran yg aku cerita kepada para pembaca …aku nak tau golongan mana yg jiran itu maksudkannya)
-------------------------------------
Komen Efery .................
Sehebat mana perancangan mereka, perancangan Allah lagi Maha hebat.
...mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya.
 Al-Anfal 30-------------------------
Sambung perbualan
  • Aku; saya tengok kan…… pak cik dengan kawan-kawan pakcik dan paderi muka lebih kurang sama saja..malah muka paus macam muka pak cik,muka pak cik macam muka Paus…sekarang ni susah nak bezakan wajah Yahudi dengan orang-orang Amerika,Eropah..semua lebih kurang jer…mengapa ya ?
  • Jiran ; Orang seperti kamu melihat wajah manusia ,itulah yg kamu katakan ..tapi bila kami melihat wajah manusia ..tembus ke lubuk hati mereka ..apa yg kami lalui sehari-harian ,apa yg ada di jiwa sehingga menyebabkan wajah mereka seperti itu seperti ini ..
  • Aku ; apa kaitan kehidupan seharian dgn jiwa dgn wajah…setakat muka,alat solek pun boleh tukar muka….
  • Jiran; (PAUS) PAPA BENEDICT paling arif akan hal ini ..kami gelarkan dia sebagai “MILLON SOUL MAN”….Ya ada bejuta-juta jenis manusia di dunia ini ,perbezaan jiwa-jiwa ini sangatlah kecil umpama tebal kertas dibelah 1000 . seorang yg namanya paus mampu menghitung satu persatu walaupun di hadapan mereka ada jutaan manusia ..itulah kemampuan Muhammad dan kawan-kawannya dahlulu yg menjadi milik kami sekarang…
  • Perasaan kamu itu terhasil dari gerak balas terhadap barangan buatan kami ,kami lakukan setiap hari seperti air yg menitis menjadi lopak .bila lopak itu kelihatan ia sudah menjadi jiwa ..huruf ,adjab tidak layak menjadi bahasa .. maka wajah kamu adalah sebaik-baik bahasa yg layak menerangkan apa yg tersirat di dalam jiwa kamu ,tampan atau hodoh bukannya ukuran yg menjadi ukuran ialah terang atau malapnya cahaya wajah kamu itu
  • Aku; tadi pak cik cakap ada berjuta jiwa manusia…banyak sangat,macam mana boleh jadi macam tu..yg saya lihat manusia ni cuma ada 4 jenis jiwa je….jahat,sederhana,baik dan sangat baik..tapi gereja nampak ada berjuta-juta jenis pula ...pelik dan ajaib….
  • Jiran ; Sebab itu kami wujudkan pelbagai aktiviti kehidupan manusia yg tiada zaman Muhammad dahulu ..sehingga hari ini ada pelbagai peranan manusia yg palsu ..dari kecil kamu ke sekolah ..kemudian ke universiti dan bekerja ..di dlmnya terdapat berjuta-juta pekerjaan ..maka berjuta-juta aktiviti maka terhasilah berjuta -juta jiwa …
  • Manusia sangat bodoh ..mereka amat menyangi pekerjaan ,malah kami batkan mereka tersepit jika tiada pekerjaan ..oleh itu mereka menyangi ..malah berebut-rebut utk memilikinya ….
  • Aku; untuk apa org-org pak cik mewujudkan berjuta-juta jiwa manusia…apa orang-orang pak cik dah buat… tapi betul juga sbb pak cik ni sendiri tidak bekerja…sembayang je kuat..
  • Jiran ; Ada pelbagai jenis agama di dunia ini .wajah -wajah mereka bergantung kepada agama yg mereka anuti .diantara mereka berbeza dan boleh dikenali ..oleh itu kami berusaha untuk melucutkan wajah -wajah agama ini drp mereka ..maka kami cipta pelbagai aktiviti yg kamu lihat pada hari ini ..maka wajah mereka akan kelaihatan sama saja ..dan jiwa mereka sudah tentu sama..
  • Misalnya begini ..cuba kamu lihat wajah orang yg berumur 20 tahun pada hari ini ..dan kemudian lihat wajah orang yg mempunyai umur yg sama ..tetapi hidup 30 tahun yg lepas ?
(ni yg susah…aku termenung sekejap,akal aku balik ke Malaysia sebentar…mmm..amoi,karu, awek ..)
  • Aku; betul juga ye….sbb macam di Malaysia,perbezaan generasi memag ketara…muka org-org muda, melayu dah macam cina,cina dah macam melayu..bohsia dah macam amoi,amoi dah macam bohsia…kadang-kadang tengok gambar di myspace,friendster..susah nak cam apa bangsa mereka …(tau pula dia bohsia,amoi,myspace semua tu..hehe)
  • Jiran; Mereka yg berjuta-juta jiwa itu kami gabungkan kehidupan mereka utk menghasilkan satu wajah manusia yg baru , jiwa manusia yg baru jiwa tanpa agama padanya ,yg tidak terdapat di mana-mana zaman sebelum ini dan mereka itu adalah pemilik wajah yg kamu panggil mereka "cute" .
  • Lihatlah orang seperti mereka semakin membanjiri dunia ini ..semakin melimpah memenuhi bangsa dan agama ..maka tamatlah riwayat agama dunia …
  • Aku;mereka yg berwajah “cute” ???..macam org-org saya bangsa melayu..tapi memang saya perasan muka mereka sudah tidak macam melayu,macam org agama budha..tapi tidak juga…ini suatu fenomena ajaib..
  • Jiran; Lihat saja dimalam maya ..mereka betul-betul menyukai wajah mereka malah merasa bangga padahal mereka tidak menyedari kerosakkan jiwa dan mereka golongan yg PALING BERPOTENSI UNTUK DIMURTADKAN, menyembah kami sedikit masa lagi …
  • Aku; macam mana orang-orang pak cik menghitung potensi mereka untuk diperlakukan begitu?
  • Jiran ; Kamu datang kepada mereka ,kemudian kamu suruh mereka membenci wajah mereka ..mereka akan berkata adakah kamu gila ..dan ingatlah bahawa tuhan Muhmmad telah memberikan kami ramai pengikut dari kaum HAWA…
  • Aku; kalau begitu…golongan ini telah dipersiap-siapkan untuk dajjal ke?
  • Jiran ; Ya ..mereka adalah golonagn paling lemah .Jiwa-jiwa mereka bergantung sepenuhnya dengan barang buatan kami ..dan mereka yg tidak sempat didatangi Dajjal akan diuruskan oleh Lucifer
  • Lucifer akan datang pada waktu saatnya ajal hampir keluar dan memberi tawaran akan pertolongan dari sakitnya maut ..dan mereka akan dihantar ke neraka selama-lamanya …dan ia telah berlaku
  • Aku : Ah mengarut mana buktinya?
(aku rasa terkejut…kali ini baru jiran ketawa tetapi dgn cara yg sopan )
  • Jiran ;Baru-baru ini penjaga makam Muhammad ,dia membaca Al Quran di sisi makam dan tertidur kemudian dia bermimpi bahawa Muhammad datang kepadanya dan mengatakan bahawa dalam 60,000 orang Islam yg kembali kepada tuhannya ,tiada seorang pun yg benar-benar beriman kepoada tuhannya dan kamu tahu Lucifer tidak diizinkan untuk menyamar sebagai Muhamad
(pergh……cuak juga aku dengar,macam mana mereka boleh survey macam ni sekali,berdasarkan wajah..dan create suatu kehidupan yg melahirkan bangsa yg anda suka, kata bila nampak je kita kata ….”cute nya awek ni”)
(aku rasa mereka yg muka macam ni dlm pemerhatian gereja….rupa-rupaya nya mereka benar-benar tahu diri kita lebih dari kita sendiri….”cute” banyak maksud )
Apabila membaca petikan di atas saya terfikir, Bishop ini tahu juga bahawa Iblis/ Lucifer tidak diizinkan menyerupai Rasullulah. Saya ingatkan hanya umat Islam yang tahu tentang perkara ini.
Saya teringat pengalaman seorang sahabat saya. Beliau terpaksa mengikut bosnya untuk masuk ke dalam gereja kerana ada kerja yang perlu diselesaikan. Sebaik sahaja beliau melangkah masuk ke dalam gereja, Paderi di dalam gereja terus menghalau beliau keluar kerana Paderi itu tahu dia ialah seorang Islam. Sedangkan mukanya mirip-mirip Cina dan beliau terus keluar. Bagaimana Paderi itu tahu sahabat saya itu adalah seorang Islam? Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh Bishop itu. wajah manusia bergantung kepada agama yang mereka anuti.
Bersambung ..............

nantikan smbungnnya.... Dialog Muslim dengan Bishop 4,5 & terakhir...

# sumber : blog tanyalah ustaz

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright @ 2013 wArDaTuL hAmRa' SiTe... (^^).