Thursday, December 22, 2011

Filled Under:

(episod 2): semoga usaha kerdil ini dapat membuka mata yg tertutup dari tidur yg berdengkur

Dialog Muslim dengan Bishop 2
Saya sambung dialog di antara seorang muslim dengan seorang Bishop ..........mudah-mudahan perkara ini memberi manfaat kepada kita semua

------------------------
  • Aku; Dah tu apa kena mengena dengan Salahudin pula?
  • Jiran; Kami telah berkeluarga di sana ,dan kami telah kembali duduk di gereja ..tetapi di antara kami ..telah melakukan kesilapan besar ..kami tidak tahu bagaimana kesatria Islam mendapat tahu De Moly sebenarnya tidak menyembah Isa ! kalau begini Salahuddin tidak akan benarkan setitis pun air mani kami tumpah ke atas bumi ..habislah riwayat kami semua ..kami bermati-matian ke atas Salahuddin ….
  • Aku; la..macam itu ke...,Apa pula yg dimaksudkan mem baca AL-QURAN dgn mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit tu ...?
(jiran hanya angukkan kepala dan tersenyum puas..spt ada satu kejayaan besar)
  • Jiran; Ya .. ya penyembah Isa telah kami tawan ,Salahuddin telah kami tewaskan ...dan sekarang kami perlu uruskan Al Quran pula ...kami telah laksanakan Al Quran itu satu persatu mengikut giliran , ...dari satu ayat ke satu ayat ,dari satu surah kepada satu surah sehinggalah wahyu terakhir kepada Muhammad .
  • Hampir 500 tahun kami berusaha untuk sampai kepada wahyu yg ke dua terakhir ..ia telah dilaksanakan dan yg teramat sukar mengerah kudrat kami seadanya adalah melaksanakan wahyu yg terakhir….
  • Aku; kenapa boleh ada yg pertama lah,yg kedua terakhir lah..selepas itu yg terakhir…mengapa org pak cik tidak buat semua sekali….
  • Jiran; Kejayaan semua wahyu bergantung kepada keberhasilan wahyu yg terakhir..jika wahyu terakhir gagal maka lahirlah seorang lagi Muhammad
  • Aku : Apakah wahyu terakhir itu sampai org-org pak cik rasa ia seolah-seolah menentukan Hidup atau mati gereja?
(saya tidak fikir jiran saya itu akan sanggup membaca ayat-ayat suci AL-QURAN dgn lidah sendiri,ia bertentangan dgn status dirinya….tetapi jangkaan saya meleset,saya amat terkejut)
  • Jiran; “Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah keapada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman…Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya (dirugikan)…..(surah Al-Baqarah: 278-281)
  • Melaksanakan wahyu terakhir akan menyebabkan gerjea kelihatan terlalu berkuasa ...sangat bahaya jika disedari oleh manusia ...kami telah melahirkan satu kaum di dalam genggaman kami ...mesyuarat itu dihadiri oleh beribu-ribu orang anak murid kami ..
  • Ketika itu Paus telah menyerahkan amanah yg sangat besar ini agar kami boleh tidur sehinggalah Muhammad kembali semula .
  • Di antara anak murid kami telah menyahut ..serahkan kepada saja hal itu kepada saya ,dan saya tidak peduli bagaimana ia akan dilaksanakan ..kami telah turunkan ilmu Al Quran kepada mereka semua .
  • Aku; siapakah org yg berani menyahut amanah tu?..ni mesti bukan calang-calang punya org…
  • Jiran; ya…dia telah dididik dgn sempurna,dia bernama…… MAYER ROTHSCHILD…Kami menyerahkan Surah Baqoroh ( ayat 278-281) kepadanya untuk dilaksanakan …
  • Aku;Apa status dia? ,apa lebihnya dia dari anak murid yg lain..
  • Jiran; Bersamanya kami mengarahkan Jesuit memberi pedoman ...Kami gelarkan dia “THE GUARDIAN OF THE VATICAN TREASURY”…sudah hampir 300 tahun ,sedikit tahun lagi untuk merasa keberhasilannya .
  • Aku; saya nak tanya la…tetapi soalan ini akan membuatkan pak cik nampak seperti org bodoh…
  • Jiran; tanyalah…sebab dari awal kita berbual,Islam telah kelihatan bodoh..
  • Aku; Kenapa pak cik begitu mudah menceritakan kepada saya ,kalau Puas tahu macammana ,kalau saya cerita satu dunia macamnana ? ...pak cik juga yg susah nanti ...
  • Jiran; Saya tidak perlu tipu awak ..umat Islam sudah tidak mampu melakukan apa-apa pun ..lainlah kalau awak kawan-kawan Muhammad ,sekarang juga kami bunuh .…
( pergh…ngeri kata-kata dia ni…dengar dia sebut nama Rothschid jer,aku dah gigil,dengan siapalah aku sedang bercakap ni…para pembaca nilai kan sendiri la kata-kata itu )
------------------------------
Ulasan Efery
Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rotchild untuk melaksanakan Surah Al-Baqarah 278-281 untuk dilaksanakan.


Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.

Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya sedikitpun.


 Al-Baqarah 278-281

Jika kita lihat peranan Mayor Rotchild bertepatan dengan ayat di atas yang menerangkan supaya meninggalkan riba. Sebenarnya ekonomi dunia dikawal oleh 2 keluarga Yahudi iaitu Rotchild dan Rockefeller. Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve untuk mengawal ekonomi Amerika Syarikat dan seterusnya ekonomi dunia. Kita tidak terlepas dari riba mata wang! Inilah rancangan maha jahat mereka tanpa kita sedari. Inilah konsep Lending Money On Interest!

“..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, mereka KEKAL di dalamnya…”Al-Baqarah 275

------------------------------------------------------
Sambungan perbualan……
(di suatu sudut dinding rumah jiran aku itu , ada sebuah bendera yang menarik perhatian aku..kalau mengikut firasat aku berdasarkan status jiran..sudah pastiya simbol salib atau patung Jesus yg menghiasi bendera….tetapi bendera tu ada topi paus dan 2 kunci bersilang…)
  • Aku; pak cik…kenapa kunci begitu penting dibendera tu…apa ada dengan benda bodoh seperti kunci ni….kenapa tidak letak salib saja .. macam biasa kan?..
  • Jiran; yg itu ye…….. Itu bendera Vatican ..kunci dunia ..sebelum Muhammad di ambil tuhannya ,disuatu pembaringan ..dia sedang diuji dengan suatu yg amat berat ..tuhannya memberi pilihan sama ada kembali di sisinya atau diberi kunci dunia serta hidup sehingga saat kerosakkan umat akhir zaman ...
  • Alangkah bagusnya jika Muhammad ambil kunci dunia itu ..tidak perlu kami lakukan apa-apa pun kerana ia pasti tertanggung di bahu Muhammad yg menyebabkan umatnya rosak ,tetapi Muhammad pantas mengidu kalau ia menyebabkan umatnya mendapat kecelakaan.
  • kami rampas kunci dunia itu dan membuat giginya mengikut kesukaan kami supaya apabila Muhammad kembali nanti ,kami dapat berkata ..….
  • Hai Muhammad inilah kunci dunia yg tuhan kamu maksudkan ,ia telah mendatangkan kecelakaan kepada mereka ..selepas itu mereka semua meninggalkan Muhammad dan datang kepada kami .…Lalu bagaimanakah Muhamad dapat menuding jari ke arah kami ? ..Telah kami sematkan kunci itu pada bendera kami ..akan kami hadiahkan kepada Muhammad nanti ...
  • Aku; ….adakah ini bermaksud “kunci dunia” yg Nabi Muhamad s.a.w tidak ambil tu..sekarang telah berada di tangan Vatican?
  • Jiran; Ya ..bukannya jiwa -jiwa kamu yg membentuk persekitaran ..tetapi persekitaran dibina untuk membina jiwa-jiwa kamu mengikut apa yg kami kehendaki .
  • Aku; Kalau “kunci dunia” berada di tangan org-org pak cik,macam mana pula kunci dunia ni akan merosakkan kami?
  • Muhammad dan kawan-kawannya membina persekitaran seperti zarah-zarah yg tersusun sebelah menyebelah dan mengikat kuat antara satu sama lain ..LUCIFER @IBLIS telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar maka Muhammad mengingatkan kawan-kawannya akan perkara -perkara yang kecil .
  • Dan kerosakkan yg sekecil zarah telah berlaku kepada Islam sedikit selepas Muhammad di ambil tuhannya .
  • Kerana tuhan kepada Muhammad boleh menghitung pahala dan dosa sekecil zarah dan ikatan zarah -zarah ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan . Maka sekeci zarah lah kami membina dunia ini ..dan selebihnya Lucefer akan menguruskan nya
  • Cuba lihat kesenangan dunia ini yg tiada pada zaman Muhammad dahulu , apa yg ada di dunia sekarang inilah yg membina hati-hati dan jiwa kamu ..sedikit pun kami tidak ambil ,padahal kami yg membinanya hanya untuk kamu ..lihatlah manusia disekeliling kamu ..kebahagian mereka bergantung kepada barangan buatan kami ..ya mereka sudah tidak mengerti bagaimana mahu bahagia dengan barangan buatan tuhan ..mereka akan sujud kepada kami dan meninggalkan Muhammad …
  • Kami tidak perlu mempertahankan barangan buatan kami ..apabila Muhammad ingin menghancurkan nanti ..tetapi lihatlah mereka lah yg akan mempertahannya sendiri ..
BERSAMBUNG ................

nantikan smbungnnya.... Dialog Muslim dengan Bishop 3,4,5 & terakhir...

# sumber : blog tanyalah ustaz

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright @ 2013 wArDaTuL hAmRa' SiTe... (^^).