Thursday, December 22, 2011

Filled Under:

(episod 5): semoga usaha kerdil ini dapat membuka mata yg tertutup dari tidur yg berdengkur

Dialog Muslim dengan Bishop 5
Inilah siri yg ke 5 dialog diantara seorang Muslim dengan Bishop ..mari kita ikuti perkembangannya .........
  • Aku; sungguh misteri org-org pak cik ni…kami org Islam percaya yg Nabi Isa a.s akan berpihak kpd Imam Mahdi…padahal org-org pak cik adalah pengikut Isa ibnu Maryam,siapakah sebenrnya gereja sehingga Nabi Isa sendiri tidak berpihak kepada Kristian….macam mana dengan Paus?.. apa kedudukan dia apabila Nabi Isa a.s turun ke dunia nanti?
(jiran tidak menjawab sepatah haram pun,dia hanya membisu dgn senyuman sinis

-----------------------
Ini adalah bahagian yang paling menarik perhatian saya dan banyak pertanyaan saya sebelum ini yang kabur-kabur terjawab. Perhatikan kata-kata Bishop tersebut.

Tidak ada lagi kesempatan utk berumah tangga apabila PAUS ROMAN PETER II
dilepaskan dari ikatan rantai yg mengikatnya sekian lama ….Umat islam sendiri yg membuatkan rantai itu terputus …
Rantai yang mengikatnya? Tidakkah anda perasan bahawa ada juga makhluk Allah yang telah dirantai sekian lama. DAJAL! Sabda Rasullulah:Dajjal itu sudah wujud sejak beberapa lama. Ia dirantai di sebuah pulau dan ditunggu oleh seekor binatang yg bernama “Al-Jassasah”

Sahih Muslim
Adakah mungkin Pope Roman Peter II ini adalah Dajal? Saya pernah mengadakan perbincangan dengan seorang pengkaji, beliau mengatakan umat Kristian percaya bahawa Pope Peter II inilah yang akan menyelamatkan mereka dari Antichrist/ Dajal. Tetapi pada pendapat saya, mungkin Pope Roman Peter II adalah Dajal. Umat Kristian akan terus sesat dan disesatkan oleh Pope Roman Peter II ini. Jika benar Pope Roman Peter II ini adalah Dajal, maka dia akan perintah dunia melalui Jurusalem sepertimana dalam ceramah Maulana Imran N. Hosein. Jika seseorang itu menjadi Pope, sudah pastilah pusat pemerintahannya akan berpusat di Vatican, bukan Jurusalem. Macam mana ini? 

Sebelum ini saya ada mendengar desas desus yang mengatakan pemerintahan Vatican akan berpindah ke Jurusalem tidak lama lagi, tetapi masa itu saya tidak tahu apa tujuan pemerintahan Pope dipindahkan ke Jurusalem. Sekarang saya sudah dapat mengetahui kenapa perlu Vatican berpindah ke Jurusalem. Ini kerana masanya sudah hampir dan The Last Pope akan dilantik dan memerintah dari sana! Pope Peter II itu kemungkinan besar adalah Dajal, kerana dia akan memerintah dari Jurusalem dan dirantai sejak sekian lama.

The Bible apparently indicates that very near the end of time, the Pope will actually quit
Rome, and move to Jerusalem, in order to exercise control over the glorious holy mountain of God, which is the explicit stated goal of Satan.
Sumber Petikan Teks Di Atas
Mungkin sesetengah penganut Kristian mengangap Vatican akan menyelamatkan mereka dari Antichrist. Tunggu dulu, perhatikan lambang salib di belakang Pope dalam gambar di bawah. Salib Terbalik yang melambangkan Antichrist itu sendiri!
----------------------------------
Sambung lagi dialog ....
  • Aku; tadi pak cik cakap pekerjaan Paus Benedict xvi dah nak selesai..apa yg dia dah buat?…kenapa ada org ganti dia…apapasal tidak terus terus lead sampai kiamat jer?
  • Jiran; Paus sudah tua ,jasad manusia ada usia tetapi jiwa tiada usaha ,jiwa boleh diserahkan pada jasad yg masih hidup ..tiada masalah bagi mana-mana Paus ,jiwa boleh diserahkan pada jasad yg masih hidup ..tiada masalah bagi mana-mana Paus ..jika jasad mereka mati ..jiwa mereka akan di sambung oleh paus yg seterusnya
  • Paus-paus yg terdahulu telah melahirkan seoarng hamba ..hamba yg diberikan oleh Paus suatu kuasa yg akan menemui sesiapa sahaja ”
  • Seseorang hamba yg akan menemui kamu tanpa jasad Paus di depan kamu ,hamba ini akan pergi ke setiap manusia yg bernyawa ..ya ..begitu pantas ia datang apabila bayi-bayi baru saja keluar dari rahim ibunya ,selepas itu hamba ini akan mengikut sehingga sejauh mana usia bayi itu ..dan hamba ini buta ,ia tidak mempunyai rupa dan tidak mempunyi nama
  • Aku; siapa hamba yg paus xii lahirkan tu?…ni berkaitan manusia atau apa?
  • Jiran; PAUS PIUS XII pernah berkata siapakah jasad tanpa jiwa dan siapakan jiwa tanpa jasad ?”
  • Pekerjaan para Paus menyebabkan lidah - lidah manusia berkata pecah dan perintah telah diajarkan kamu dengan perbezaan warna kulit padahal kami menghasilkan lebih harus lagi ……
  • Pecah dan perintah ke atas warna kulit kamu sudah dilakukan dengan meletakkan suatu kaum di suatu wilayah yg kamu kata ia sebagai "negara ”
  • …Selepas itu pecah dan perintah ke atas hati-hati kamu pula ..sungguh menakjubkan sehingga hari ini kamu masih memahami ia sebagai perbezaan warna kulit
  • Selain Muhammad dan kawan-kawannya ,hanya kami sahaja yg mengerti apa itu Demi Tuhan yg jiwa Muhammad di tangan-Nya ” Sekarang ia telah menjadi Demi tuhan yg jiwa –jiwa manusia di tangan Paus ”
  • Muhammad sungguh bijaksanan ..Muhammad hanya memebenarkan wujud hubungan tuhan dengan makhluknya ,rasul dan dan umatnya ,raja dan rakyatnya ,ibu bapa dan anaknya ,tidak ada hubungan lain ..
  • Kami telah wujudkan pelbagai hubungan manusia dengan watak kehidupan palsu cthnya sebuah perniagaan mesti perlu ada orang yg bernama pengarah ,timbalan pengarah ,setiausaha ,eksekutif dan lain-lain ..watak ini lah yg akan pecah dan perintah hati-hati kamu
  • Bodoh benar org –org Islam tidakkah mereka terfikir mengapa watak-watak ini tidak wujud pada zaman Muhammad dahulu ?….
  • Dan kamu juga di ajar supaya merasa kaum yg bodoh sekiranya watak-watak tadi tidak wujud di dlm kehiduan kamu …
  • Aku; nanti sekejap pak cik….adakah ini yg dikatakan “hamba” paus …Tidak ada sebarang symbol pun seperti sebelum ni….
  • Jiran; Ada ..para paus telah menamakan hamba ini sebagai “BENEDICTINE ORDER”
  • Ya..BENEDICTINE ORDER….ia sangat persis untuk mengetahui jiwa-jiwa manusia samada mereka menyembah tuhan Muhammad atau menyembah Lucifer .
  • Aku; la…ingatkan org tadi…benedictine order…order…adakah ia suatu seperti peraturan atau undang-undang ??
  • Jiran; BENEDICTINE ORDER adalah segala perkara di dunia ini yg tertulis ia sebagai ilmu ,maka terjadilah diri kamu seperti hari ini ..bukan mudah nak membuatkan kamu menerima ia sebagai ilmu …
  • Aku; kenapa pak cik perlu buatkan kami menerima ia sebagai ilmu?
  • Jiran; Sebab ilmu itu sebenarnya adalah undang-undang ..ilmu adalah undang –undang utk jiwa kamu ..dan undang-undang bertulis yg ada di dunia ini masih sebagai undang-undang tetapi untuk jasad kamu ..cthnya ilmu sains ..mengapa ia di ajr dlm bentuk ilmu bukan sebagai undang-undang ..sudah pasti kamu tidak akan belajar sekiranya ia di ajar dlm bentuk undang-undang kerana kamu akan lihat ia sebagai suatu bentuk paksaan ..
  • Para Paus telah amanahkan “BENEDICTINE ORDER” ini kepada UNITED NATION (UN)…
  • Aku; UNITED NATION (UN)!!!…PERSATUAN BANGSA-BANGSA BERSATU!!!!!…….gila ke ap\\e dunia ni???mengarut lah pak cik PBB kan selalu buat kebajikan,tolong negara miskin dan jadi rujukan mana-mana masalah negara-negara dunia ni….pak cik jgn cakap sembarangan..
  • Jiran; “BENEDICTINE ORDER IS SYMBOLIZE BY THE OLIVE WHEAT AND GRAIN”…dan kamu lihat UN menggunakan simbol BENEDICTINE …..dan para paus telah membina perjuangan yg akan diselesaikan oleh paus yg akan datang …..
(perasan juga aku yg logo PBB itu memang ada symbol Benedictine…planet bumi di dalam, diluarnya ada symbol mengelilingi bumi tu macam padi,bentuk gandum pun ada,macam daun zaitun pun ada…tapi ada dua,kanan dan kiri)
  • Saya tahu apabila kamu mendengar UNITED NATION…difikiran kamu akan terbayang suatu kuasa besar ..dari sebesar undang-undang sehinggalah sekecil-kecilnya dilaksanakan ,pertama kali BENEDICTINE ORDER datang kepada kamu apabila kamu lahir saja kena daftar sijil lahir sehinggalah jika kamu mati pun kena daftar ..maka ketika itu barulah BENEDICTINE ORDER terpisah drp kamu .
  • ..apa saja yg namanya undang-undang ia adalah BENEDICTINE ORDER
  • Aku; ah….tak mungkin lah pak cik…bukan ke setiap negara ada peruntukan dan menggubal undang-undang sendiri???..macam mana pak cik kata semua undang-undang di dunia ni milik gereja???
  • Jiran;Saya tidak menipu kamu ..lihat saja di mana-mana negara sekalipun ,pada bendera ,jata ,mahkamah ,perlembagaan dan apa saja yg seumpanya mereka memakai simbol SIMBOL BENEDICTINE….
  • ‘CANTUS’ dan BENEDICTINE macam adik beradik mereka tidak boleh dipisahkan …
  • Aku; undang-undang untuk jiwa???….kalau benedictine order untuk undang-undang  jasad manusia dah ada symbol pada jata,bendera,perlembagaan semua tu…Benedictine order untuk undang-undang  jiwa manusia apa pulak???
  • Jiran ; Ini adalah yg paling berat sekali bagi kamu ..katakanlah pada saya yg kamu tidak ingin mengetahuinya ..
Bersambung.....................
nantikan smbungnnya.... Dialog Muslim dengan Bishop yang terakhir...

# sumber : blog tanyalah ustaz

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright @ 2013 wArDaTuL hAmRa' SiTe... (^^).